type=11
Ajuntament de Vilassar de Dalt/En marxa els treballs de sega diferenciada amb criteris establerts al Pla Director del Verd Urbà

En marxa els treballs de sega diferenciada amb criteris establerts al Pla Director del Verd Urbà

Última revisió 06-05-2024 15:02
06/05/2024

El passat mes d'abril van començar els treballs de sega diferenciada a les zones verdes de can Sabatés – Can Cabanyes. Aquest tipus de sega és més sostenible i permet que les zones on s’aplica siguin menys vulnerables a les condicions climàtiques i preservin les espècies de flora i fauna de manera més natural. 

La sega diferenciada consisteix a segar per sectors, de manera que es combinen zones on l'herba es talla baixa i permet la circulació de persones caminant, i altres zones on es deixa créixer la vegetació fins a completar el cicle biològic per donar refugi a la fauna auxiliar, ajudar a combatre les plagues i augmentar la biodiversitat. Així doncs, aquesta tècnica permet la regeneració natural de l’espai deixant que les plantes creixin i facin llavor de forma espontània.

Aquesta pràctica de jardineria es porta a terme en zones on no suposa una molèstia per a la ciutadania. En aquest sentit, a Vilassar de Dalt s’han seleccionat espais com el Sot d'en Pi, Camp dels Hermanos, Avinguda Comtal, Can Sabatés, Can Cabanyes i la Granja. Aquestes zones han estat senyalitzades amb cartells informatius i de sensibilització per a la població.

La sega diferenciada se suma a altres bones pràctiques de jardineria que ja s'apliquen a Vilassar de Dalt com ara conversió de tanques arbustives de retall a altres tipologies de vegetació sense tant requeriments de manteniment, o noves plantacions d'espècies herbàcies, arbustives o d'arbres amb flors o fruits d'interès per a insectes i ocells.